E-mail marketing

e-mail marketing, hoe ermee omgaan?

E-mail marketing is, indien op de juiste manier gebruikt, één van de meest krachtige tools om relaties met klanten te beheren.
Indien ingezet als viral marketing tool kan e-mail marketing ook heel krachtig zijn om nieuwe klanten en consumenten aan te trekken.

opt-in en opt-out

De opt-in regel bij e-mail houdt in dat de ontvanger van de nieuwsbrief expliciet toestemming heeft gegeven om zijn of haar e-mail adres toe te voegen aan uw e-mail marketing en mailing bestand.
Bij double opt-in heeft de ontvanger, na zichzelf ingeschreven te hebben op een nieuwsbrief (bijvoorbeeld via uw website), een e-mail toegestuurd gekregen om de inschrijving te bevestigen.
Heeft de ontvanger zich ingeschreven voor uw nieuwsbrief op een website maar niet de inschrijving bevestigd via de e-mail dan geldt de inschrijving als niet gedaan.
Een opt-out regel bij e-mail nieuwsbrieven houdt in dat de ontvanger van de nieuwsbrief zich steeds kan uitschrijven voor de nieuwsbrief dmv een weblink in de e-mail.
In Europa kiest men voor het opt-in opt-out systeem.

spam

"Ongewenste commerciële reclame e-mail" is een mooie definitie van "spam" of "bulk mail".
Er zijn bedrijven die je reclame sturen zonder dat je dit wil. Een keertje zo'n reclame e-mail ontvangen is niet zo erg, maar als men je iedere dag opnieuw één of meerdere reclame mailtjes blijft sturen, dan kan dat erg op je zenuwen werken... Wel, dát is spam!

statistieken

Je e-mails leveren je een schat aan cijfermateriaal op die je kan terugvinden door gebruik te maken van een professionele software zoals m-mailer.
Enkele voorbeelden uit de reeks met statische data die je helpen om je klanten nog beter te leren kennen:
- hoe vaak werd je mail gelezen
- hoelang deden je ontvangers erover om je nieuwsbrief te openen
- wie klikte door en nam contact op met je bedrijf
- wie had interesse in welke producten

De cijfers en de analyse ervan zijn de hoekstenen van een succesvolle e-mail marketing campagne. Met m-mailer verzamel je die gegevens niet alleen, we helpen je ook graag met de interpretatie ervan.

Contacteer ons voor meer informatie via email info@m-mailer.be of per telefoon 02/358 50 09.